OŠTRINA NJEŽNOSTI

Print Friendly, PDF & Email

Đurđica Ivanišević, Stoljetna, Stajer graf, Zagreb, 2005.

Vrsna novinarka, ali i vrsna pjesnikinja. Đurđica Ivanišević! Svojim tekstovima i svojim pjesmama zasijeca u društvena događanja i budi nadu.

Stoljetna je ime djedove posljednje ledine koju su zvali još i Pod hrastovima. Prodali su i nju. Otada ona više ne rađa, a Hrvatska šuti (Snijegom vraćena). Tko imalo prati suvremena politička pitanja zna o čemu Ivaniševićka govori. Zbog ovakvih i sličnih pjesama nazivaju je i pjesnikinjom Hrvatske. Ona se toga ne stidi i ne bježi od svega. Dapače! Njezino je pero u službi ljepote i dobra, ali i u službi istine i pravde. Iako je oštra, ustvari je nježna. Ona tepa svojoj Domovini, njezinim ljudima, njezinoj ljepoti, boreći se kao lavica za njihove opravdane probitke. ... upravo se postavlja sag / za inozemnog predsjednika / ograda je sve viša / taloži se magla punog mjeseca na radničke kapute / silazi sirotinja stubama Gornjega grada. (Strah na Trgu sv. Marka)

Opširnije...

PJESMA O SUVREMENOSTI

Print Friendly, PDF & Email

Vinko Grubišić, Stazama samih središta, Alfa, Zagreb, 2005.

Pjesnici, koji bi trebali biti predvodnici društva, danas su počesto slijepi obožavatelji tzv. suvremenosti. Zbog toga dobivamo epigonsku književnost koju nitko ne čita. Vinko Grubišić to zna i stvara pjesme koje jesu suvremene, ali na drukčiji način nego je to uobičajeno.

U ovoj najnovijoj zbirci pjesama, petoj po redu, stilom vrsnog ironičara opisao je svijet oko nas. Narcis, zaljubljenik u samog sebe, otvara svijet pjesmotvora ove knjige, a zatvara ih ovca Dolly i kolateralne žrtve. To je svijet koji nam nudi naša suvremenost.

Opširnije...

TOČNO, VELIKA OBMANA

Print Friendly, PDF & Email

Sanja Nikčević, Nova europska drama ili velika obmana, Meandar, Zagreb, 2005.

Suvremeno europsko kazalište ili općenito suvremena europska, a tako i svjetska, umjetnost prepuni su prijepornih pitanja. No, zbog osobne udobnosti malo tko se usudi dirnuti u to, odnosno većina se pravi da se svemu tome divi. Sanja Nikčević, pak, postupa drukčije.

Slijedeći britansku sklonost nasilju koja se pojavila na kazališnim daskama i kušala se nametnuti čitavoj Europi, pa i šire, razotkrila je način na koji se danas nešto proglašava dobrim, naprednim, poznatim. Najprije je progovorila o povijesnim okolnostima ili o piscu kao svrgnutom kralju.

Opširnije...

SLIKAR PJESMOM

Print Friendly, PDF & Email

Nikola Kraljić, Usamljeni veslač, Lukom, Zagreb, 2005.

Zaluđeni jugoslavenštinom još uvijek nismo načisto sa svojim jezikom. A sve je tako jasno. Zbog povijesnih nepogoda nismo izabrali ikavštinu i čakavštinu, već nešto sasvim drugo, i tu smo gdje jesmo. Nikola Kraljić se kao pjesnik ne obazire mnogo na to. Svjestan je trenutno standardnog hrvatskog književnog jezika, ali i čakavštine na kojem ga je mater odgajala. Zbog toga istovremeno rabi oba izričaja, jedan pokraj drugoga, kušajući nam dozvati u pamet da ne smijemo zaboravljati svoje korijene.

Opširnije...

Osobno