Ferdo Kovač, Pokaj se za tuđe grijehe, Vlastita naklada, Mostar, 2006.

Političari to razdoblje nazivaju tranzicijom, a drugi tmurnim teškim vremenima. Njima nije potrebna ublaženica, jer ne žele biti prevareni. Oni žele ostati na nogama. Upravo na takvim temeljima sazdao je Ferdo Kovač ovu zbirku aforizama. Nije se usredotočio samo na jedno područje ljudskog bivovanja ili na nekoliko njih, nego progovara o svemu onom što ga okružuje. Često imamo dojam kao da sjedimo s njim u nekoj zadimljenoj mjesnoj krčmi i raspredamo što nas to snađe ovih godina. Takav mu je počesto i jezik. Prostači, iako je isto mogao reći i na uljuđeniji način. Valjda je tu popustio silnicama kojima se namjerava izmaći. Obično ih se naziva suvremeno vrijeme. Neki probisvjeti proglasiše, između ostaloga, da je zlo lijepo. Nastaviše djelovati u tom smjeru pa se svijet poče naginjati prema provaliji. A njima zabavno, oni se smiju, kao da su se napušili trave, a možda i jesu. Ferdo Kovač promatra takav svijet i nastoji mu se narugati i oduprijeti.

Autor nije ostao samo na riječima nego je knjigu ukrasio i svojim crtežima. Tako smo dobili zaokruženo djelo jedne osobe. Likovni kritičari mogu reći koliko su ti crteži uspjeli, ali za prosječnog čitatelja oni su svakako dobrodošli. Ako ništa drugo, razbijaju ubitačno sipanje misli iz autorova rukava. Kao što sam već naznačio, nema nigdje naslova i podnaslova, sve ih zamjenjuje naslov knjige. Ona nema previše stranica, pa može i tako. Važno je što sami aforizmi kažu. Ima ih dobrih, ali i onih kojima ne bi bilo zgorega da su se malo više pekli u pećnici autorova razmišljanja. Ipak, svi zajedno obično nas uspiju nasmijati i tako nas učiniti prijemčivijima za teže poruke.

Zrnca mudrosti uvijek su nam dobro došla u životu. Ferdo Kovač pokušao nam ih je posredovati preko ovih aforizama. Ne uspijemo li ih pronaći, ne znači da ih nema, zaključimo u Kovačevu stilu.

Radiopostaja »Mir« Međugorje, Jasnoća pogleda, Međugorje, 19. siječnja 2009., 13.15 – 13.45