Mychael Symmons Roberts, Čuda Isusova, Naklada Ljevak, Zagreb, 2006.

Oni koji redovno prate tv ili suvremena javna glasila lakše će razumjeti ovu knjigu. Nastala na temelju BBC-ova filma, zadržala je filmsku strukturu. Priča nam o Isusu koji je bio zagonetka kako za svoje sunarodnjake tako za sve ljude do sada.

Radnju pratimo na tri razine. Prva je temeljna priča. Ona se odmotava od upita što je ono bitno u Isusovu naviještanju i djelovanju? Pisac odgovara da su to čudesa. Druga razina raznorazni su umetci koji nam objašnjavaju neki bitan pojam spomenut u glavnom tekstu. Na kraju svega dolazi treća razina, a to su predivne slike mjesta kojima je hodio Isus, rekonstrukcija događaja, dopuna objašnjenju spomenutih pojmova. Mora se priznati da radnja tipično filmski ide prema svome koncu.

Nakon jedne ovakve knjige čitatelj se neizostavno upita što se njome htjelo reći. Iako se pisac ne želi izričito očitovati je li Isus Bog ili ne, odnosno je li ono što je govorio o sebi, može se lagano primijetiti da on nije nimalo protiv njegova božanstva, dapače! Čovjeku koji pripada Zapadu i koji je naučio samo razumski shvaćati stvari, pisac donoseći prigovore Isusu, korak po korak razjašnjava da ti prigovori ne stoje ma koliko na prvi pogled izgledali razumski utemeljeni. Ovime čitatelja nije doveo do stava vjere ili molitve, on mu je samo odškrinuo vrata prema tim stvarnostima. I u tome je najveća vrijednost ove knjige. Zbog toga će se prevariti svatko onaj tko je zbog izostanka čistog religioznog govora odbaci već na samom početku čitanja. Mogli bismo ovo izreći i malo drukčije. Načinom pisanja današnjih javnih glasila iznesena je jedna istina pa tko voli neka izvoli. Naravno da se temi moglo prići i s druge točke motrišta, one niječne, koja na temelju nadriučenosti olako odbacuje onostranost. No, Na prijelazu u dvadeset i prvo stoljeće kršćanstvo je najbrojnija religija na svijetu, s više od dvije milijarde sljedbenika. (str. 159.) Razuman čovjek ne ide tako lako protiv te stvarnosti!

Vrijedi pročitati ovu knjigu. Teolozi naravno imaju što reći na temu jesu li čudesa ono najbitnije u Isusovu naučavanju i djelovanju. Čitatelj će zapamtiti da je Isus Bog i čovjek te to ponijeti u svoj daljnji život.

Radiopostaja »Mir« Međugorje, Riječ po riječ, Međugorje, 24. rujna 2007., 20.30 – 21.15